torsdag den 7. oktober 2010

StyleRoom - bolignørdens paradis!

Kender du monstro StyleRoom?


StyleRoom er et super inspirerende forum for "bolignørder" - jeg er ihvertfald stor fan!

Det startede i Sverige, med http://www.styleroom.se/ - og senere kom den danske version, http://www.stylerooms.dk/. Ja, der findes såmend også andre lande-versioner, men det er nu mest disse to jeg klikker ind på.


Jeg må indrømme at jeg bedst kan lide den svenske side. Den danske er da også fin, men stilmæssigt er jeg nok selv mere med et "svensk islæt", så den appellerer bare mere til mig.



Et godt eksempel på vores stilmæssige forskel:

Her i Danmark ynder vi meget at have hvide vægge. En hvid baggrund til alle de farvede sager vi så yndigt propper vores hjem med. Måske tapeserer man en enkelt væg "for at bryde det hvide".

I Sverige (eller ihvertfald på StyleRoom) tør man lidt mere. Man kan sagtens have en blå væg, selvom at indretningen er i flere farver. Eller mønstret tapet i et helt rum.

Personligt er jeg en blanding af begge to, og måske derfor synes jeg det er så inspirerende at se de svenske hjem.

Et par eksempler, fra mit yndlings StyleRoom.se medlem, Hencopenko


Det svenske StyleRoom er endda blevet udgivet i en bog! Som hemma er en bog fyldt med lækre billeder, taget af brugerne selv. Køb den via linket her

2 kommentarer:

Mirjam sagde ...

Spændende iagttagelse omkring forskellen i stil hos svenskerne og os :)

Jeg kan helt sikkert godt få lidt tid til at gå med at kigge rundt.

Tak :)

Kh. Mirjam

LadyAngore sagde ...

Vilken fin sida! Den ska jag kolla in. :)
Ha en go weekend darling!
knus!