fredag den 29. oktober 2010

2011 blir' pinup året!

Er der noget jeg glæder mig til ved hvert årsskifte, så er det at få ny kalender. Det er egentlig morsomt, for den der glæde ved den helt nye og tomme kalender har altid været der... hvorfor ved jeg ikke. Jeg har bare altid været sært glad for notesbøger og kalendre med masser af tomme sider i. Bare det at vide at man kan fylde dem med gode idéer og tanker... mmm!


I folkeskolen var det Mayland kalendere, med plastikomslag så man selv kunne indsætte billeder og give den sit eget udtryk. Jeg havde altid fine, seje, inspirerende postkort, sjove citater og fine klistermærker i min - og skiftede ofte indholdet ud.

Senere, på handelsskolen, blev Mayland byttet ud med en Louise Vuitton kalender, hvor der blev indkøbt nye blade hvert år, men omslaget forblev det samme, monogramprægede læder. Åh de blade, der var med guld på kanten. En hel ny pakke duftede herligt, lige når man åbnede det knitrende plastik der var omkring!

Så rykkede jeg ud på arbejdsmarkedet, og kalenderen blev erstattet af dén der lå på computeren. Det var ligesom ikke det samme, vel?

Senere, på Tekstil Akademiet, gik jeg over til Ordning og Reda, som siden har været en tro følgesvend.

Men i år er anderledes!

I år er det Lett der står for min planlægning, for med dette smukke omslag kunne jeg ikke andet end at overgive mig:

Uh la laaaa!

Pin up pige, balloner, farver - kan man ønske sig mere? Firmaet er i øvrigt stadig svensk og layoutet minder meget om Ordning og Reda's... så mon ikke jeg nok skal blive glad for den? :D

Er kalendere bare noget du har - og tager du derfor bare den bedste og billigste du kan finde
... eller er du også sådan en der glæder sig til at anskaffe sig en ny?


12 kommentarer:

Line sagde ...

Jeg har haft det på præcis samme måde. Brugte min kalender i gymnasiet på at skrive citater fra timerne (de sjove!), små anekdoter fra fester. Så sjovt at genlæse. I år vil jeg gå over til den elektroniske på min mac men håber at kunne pimpe den lidt, for tror jeg kommer til at savne den fysiske kalender...

Unknown sagde ...

Har det som dig ! Elsker en ny og lækkker kalender! Og har mange notesbøger:-)
Skifter meget.
Og har ikke bestemt 2011 endnu.

Dorthe Mey Thurø sagde ...

He he he

Jeg har stået med den i hånden, men købte den ikke, fordi jeg helst vil have en kalender, så der en side til hver dag! men stod og overvejede om jeg da ikke bare kunne gå på kompromis, når nu forsiden var så fin... ;o)

Men den gik ikke...

Jeg har i år haft en Moleskin og den har jeg egentlig været rigtig glad for - bortset fra at et kedelig sort omslag jo ikke lige er mig...!

Så jeg er stadig på jagt...

Men den er dælme fin, den der pin up...

Katrine Nicoline sagde ...

Åh jeg ELSKER også en ny kalender og gør rigtig meget ud af den.. Faktisk har jeg flere gange købt en helt ny, hvis jeg havde skrevet forkert eller andet som bare "ødelagde" den ellers nye kalender.. Da jeg gik i skole var det også Mayland, med masser af billeder, postkort, breve fra veninder, festbilletter og alt muligt der var klistret i..De var SÅ fede og tunge!!! Nogen af dem kunne ikke engang lukkes og jeg har dem allesammen endnu på loftet, kan ligesom ikke skille mig af med dem...Der står ALT hvad der skete fra jeg var 13-20 og det er ikke småting!!!

Din pinupkalender er super fed!!

Katrine Nicoline sagde ...

Hvor kan man egentlig købe den ??

Anonym sagde ...

Ejjj, jeg har bare lyst til at koebe en ny kalender idag nu! Perfekt! Og fedt jeg skal til Stockholm med masser af tid idag! Jubiii, nu kan jeg nyde I dag hver dag til naeste aar:-)

Maria sagde ...

Faktisk er jeg gået over til kalenderen på min Mac, og det har fungeret fint, da den jo synkroniserer med min iPhone.
Men det er jo bare ikke det samme som en fysisk lille lækker sag... Derfor røg der alligevel en fantastisk kalender i kurven sidst jeg besøgte Taschen.
Det blev med min favorit pin-up kunstner Gil Elvgren, og hans dejlige damer, den kan ses her, http://www.taschen.com/pages/en/catalogue/small_deluxe_calendars/all/28405/facts.elvgren_2011.htm

Ha' en skøn fredag :o)

Camille sagde ...

Dejligt at høre at andre har det på samme måde! Kalendre ER bare en skøn ting!

Jeg har også præsteret at skifte ud i løbet af året pga. at jeg følte at kalenderen var "ødelagt". haha. Nogle gange skiftede jeg hver halve år, så den der følelse af nyt kom 2 gange om året. Der er jo både årskalendre og skoleårs-kalendre! :D

Jeg plejer også at ville have 1 dag pr side, men har nu prøvet at have det sådan her det sidste år, og som regel gik det med den mindre plads. Nogle dage har der dog været indsat post its.

Jeg købte denne i Vesterbros Kontorforsyning på Vesterbrogade... men ved at mærket også forhandles i Magasin. Der var 2 pinup kalendre at vælge imellem.

Hav en herlig fredag allesammen!

Anonym sagde ...

Jeg er også lige hoppet tilbage til den gode gammeldags kalender efter jeg er begyndt at studere igen. Jeg troede jeg var blevet "voksen" og kunne nøjes med en af de kalendere med lommer for og bag, men jeg kan mærke at den bare er helt forkert.
Jeg må ud og snuse lidt i kalendrene for 2011 og se om der ikke er en der lige er mig.
Jeg er vild med den kalender du har købt, men jeg er som Dorthe, jeg vil også helst have en kalender med en side pr dag. Der er alt for meget jeg skal huske hver dag :)

Line sagde ...

den røde moleskine er bedst.
jeg kan bedst lide en uge pr. opslået side - så har man fuldt overblik over hele ugen.

Anonym sagde ...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel

Anonym sagde ...

Sidder med en LYKKELIG følelse i maven... Er bare SÅ skønt at vide at andre har det præcis som jeg med deres kalendere! Har sågar gemt alle mine helt tilbage fra folkeskolen af, og nøøøj hvor er de bare hyggelige at læse i den dag i dag! En kalender i iphone, på pc eller andre elektroniske udgaver kan SLET IKKE måle sig med den ægte papirudgave hvor man kan udfolde sine tanker og kreative ideer, så bliv ved med at købe kalendere i papir så vi undgår at de udgår af handlen! Allerede nu er det næsten umuligt at opdrive en ægte mayland kalender i en boghandel... Og det skræmmer mig, for mit liv ville aldrig blive det samme uden den gode gammeldags planlægning med papir og blyant :o)