fredag den 29. oktober 2010

Eslau


For noget tid skrev Loppe-shoppe et indlæg om hendes Eslau - ja faktisk var der hele 3 indlæg om dette fine keramik: Blomster, Eslau, Eslau III.

Jeg synes det er SÅ smukt, især denne flotte vase:

 og denne krukke:


Rillerne, formen, farverne.... MUMS! Sådan noget ville jeg skisme gerne have!

I onsdags, da jeg cyklede forbi "Brugte ting og Møbler", spottede jeg straks denne fine lille gryde ude på deres gadebord:

10 kr? Dén snupper jeg!

Og udover at have været heldig at finde så fin en gryde, og så SÅ billigt... så lå dette indenfor og ventede på mig:

Eslau fad og lille vase!

Fadet er den smukkeste akvamarine farve ( der er svær at fange med kameraet), og Hr. Lee udbrød begejstret: Det ligner lidt et tandhjul! Vasen er hvid, sådan en sukkerhvid, lille og fin:


Loppe-shoppe bad om at man poster billede af bunden også, så her er vasens bund, hvor der kun er plads til et A1:



Så er der fadet. Det smukke, smukke fad!



Jeg fandt også en lille billedramme, og denne yndige, lille piphans, der nu er flyttet ind i varmen:



( og for at det ikke skal være løgn, klunsede jeg det skønneste skrivebord i teak i går morges. Tænk engang, det var sat til storskrald på gaden!!! Billeder følger, når det er sat rigtig op, og vasket af)

2 kommentarer:

flo's diner sagde ...

HEY, sådan en slags vase har jeg. Og nu kan jeg godt se, at der står Eslau. Har forgæves forsøgt at afkode skriften i årevis :D. Jubii!

Camille sagde ...

FEDT!

Eslau = Esbern & Lauge, der var brødre.

Firmaet er fra Sengeløse.