søndag den 31. oktober 2010

SøndagsSamlerier vol. 8: MEOW!

Søndag = Samlerier!

Mr. KitCat uret, der er en repro fra 30'erne. Købt på ebay.

Jeg vil nu egentlig ikke selv kalde det en decideret samling, meen....

der er nu alligevel en god del katte her i hverdagshjemmet. 5 levende, og så en god håndfuld dekorative pyntekatte oveni. Så jeg kan vel ikke løbe fra at det efterhånden er blevet en samling... se selv med her:

under biografstolen sover denne missekat, min mor engang fik i fødselsdagsgave. 
Den store porcelænsfigur var ret kitchet at have stående, 
men under stolen er den super sød.

MEOW!

Køkkenuret er en stor, sort kat der nu ser noget muggen ud...

Flødekande fra Lagerhaus

Bast taske og dørstopper: MIAOU!

Sød lille dørstopper fra svenske Lagerhaus

Super-cute!

Kattemagneter. Lidt gamle og ridsede, men stadig... katte!

Den nyeste kat. Den har et hul ved halen - men hvad er det mon til?
Måske en løs hale der kunne vippe?
Skriv meget gerne hvis du kender til denne. :)

Hvad sir du - er det en samling? :D

Her er én af de levende modeller. Lad mig præsentere: Katten og Æblet:



6 kommentarer:

Junette sagde ...

Sagde du 5 levende? :-O
Du er da for vild!

Jeg kende ikke den sorte kat med hul ved halen, Men tænker umiddelbart salt eller peber? Hvis den altså har et hul i bunden.

Anonym sagde ...

Sikke en fin samling katte! Den der dørstopper er da bare supersød :)

Hvis ikke jeg var allergisk overfor katte havde jeg nok også startet min egen levende kattesamling. Så det er jo nok godt nok at jeg er det :p

Jesper Pedersen sagde ...

Det er helt klart en samling! Men det minder mig lidt om arketypen på en skør gammel dame i en lille landsby:)
Så længe du samler på andet end kattefigurer, er det okay:)

Mille sagde ...

Jeg tænkte på om kattens hul måske egentlig er til at opbevare vatkugler i. Det var så populært med kaniner en overgang.

Dejlig blog, som jeg læser med på fast.

Helle Hellcat sagde ...

Miuw miuw
Katten med hul i måsen hører der en kæmpe lang hale til, som vipper. De er tit på E-bay.

Jeg elsker det fine minut ur. Manner, hvor ser den mis bare sur ud!! Ha ha ha ha ...

Camille sagde ...

Yup, 5 levende! ;D

Jesper, haha ja der er sgu'tte meget galt... hæhæ.

Hellcat - ja, det var netop hvad jeg tænkte... så godt at du lige kan komme med din ekspert-ebay-viden! ( og æv at halen ikke var med da jeg købte den)

Ja, den ser pænt muggen ud! :D