mandag den 25. oktober 2010

Kinabutikker - hvor?

Jeg lovede Loppe at komme med nogle adresser til fede kina-butikker her i København.... men pludselig slår det mig at jeg ikke kender så mange igen.

Jovist, der er dén i Rosengården, og dén på Frederiksborggade... men de sælger kun de klassiske kina-varer. Vi skal have noget som Chao Chao på Nørrebrogade, der også sælger nyere kina varer der går hen og blir små japanske og måske endda lidt kitchede i deres udtryk.

Som f.eks. disse hjerteformede kurve:


 ... disse fine vaskeklude:


...eller denne "dillerlampe":


 
Måske du kan hjælpe mig (og Loppe) med nogle adresser? 


- og btw: Adressen til "min" kina-butik er:

Chao Chao
Nørrebrogade 182
2200 København N

8 kommentarer:

Alice M sagde ...

Ihhh jeg elsker diller lampeb som vidst officielt hedder Mr P!
Manden vil dog ikke have den inden for dørene, så jeg nøjes med at tøsefnise når jeg går forbi vinduet hos byebs lampe-pusher som ikke er kina mand..

Kan ikke hjælpe med adresse - er tåbelig jyde jo :) :)

Camille sagde ...

Ja, Mr. P er navnet! Denne købte jeg dog før jeg viste det, og den er blot en mindre kopi... så tænkte at dén må hedde dillerlampen... eller Mr. K? :D


Har du set at man kan få alt muligt med ham? Der er også knager, tandbørste holdere etc. Måske du kan få ham ind den vej... ;)

Mirjam sagde ...

Hvis man kommer den vej, så ligger der en lige ved Lyngby Station. Husker dog ikke, hvad den hedder. Ved godt at det ikke er København, men tæt på ;)

Kh. Mirjam

Loppe-shoppe sagde ...

Tusind tak for dette indlæg! Ei, hvor betænksomt af dig, Camille!
Næste gang jeg kommer ind med fire-toget, vil jeg tage en "Tour-de-2200-a-la-Camille!!"
Ja, "Visit-Denmark" burde lave sådanne guidede ture med dig!!
Tak igen fra Loppe. :-D)

Camille sagde ...

Det var da så lidt, Loppe! Jeg tænker og tænker og kan simpelthen ikke finde andre butikker som Chao Chao, uden at der går for meget "standard kinesisk gavebutik" i den... så måske en tur omkring 2200 er en nødvendighed. Der er nu også mange fine butikker, men har du kun 2,5 time, ville jeg nok fokusere på de mange små lækre butikker inde ved City/Strædet.

Der er også EN MASSE skønne små butikker i Kompagnistræde - og det ligger jo tæt på hvor Akimbo ligger. ;)

Jeg kan især anbefale Planeten, der ligger på et hjørne på Kompagnistræde. Men der er mange små lækre "ting-butikker", så tag evt. Kompagnistræde oppe fra Højbro Plads, og så gå ned af den, på vej mod Akimbo ( der ligger på en sidegade til Kompagnistræde)

Sommerfuglelarven sagde ...

Hvad koster Dillerlampen hos Chao chao? Og hvor stor er den?

Tænker på om det er værd at importerer den til Aalborg ;o)

Camille sagde ...

omkring 32-34 cm, og 69 kr

stikket er lidt tyndt i det og plastikken er ikke i helt så god kvalitet som den ægte ( selvfølgelig, siden det er en billig kopi),men den er nu ganske ok. Vil dog hellere have originalen, men denne er fin indtil da.

Anonym sagde ...

Er der nogle der ved hvad åbningstiderne lyder på, i Chao Chao? :-)