mandag den 18. oktober 2010

PerlepladeRobotternes indtog!


Noget der har fanget mange læseres øjne i gårsdagens JP, var denne perlepladerobot der sidder i vores køkken:



Hvis du vil lave din egen, skal du starte med at finde en passende stikkontakt, og måle den op.
Min robot er egentlig lidt for lille til kontakten  - jeg vil nok synes det er bedre at hullet i robottens mave er lidt større end lidt for lille.

Derefter laver du selve robotten som du vil have den, og stryger godt på begge sider.

Min er sat op med dobbeltklæbende tape/filtpuder. Man kan sikkert også benytte lærertyggegummi/abesnot eller andet der får den til at sidde fast.

Her er nogle af de versioner jeg har set lavet i blogland i dag:

Anne Dorthe lavede disse sammen med sin søn - Miss AD:




Trine/ klip en hæl & hug en tå lavede denne:


denlangeneger står for denne lille, cute sag:


Alice/ Pingu's verden har lavet denne fine robot:


Julie/ Muselberg har stået for denne søde robot:


Maria/ Stjernedrys og familie var da også i gang, og her er deres version:


Lene lavede denne meget nuttede lillebror til min Robotto:


Loppe har lavet denne, lidt anderledes men stadig familiære robot:


Til de seneste Hausfrau-aftener, blev der desuden lavet disse fine versioner:

Trine's grønne Robotto!

 Sannie's robotter


Smid mig endelig en kommentar hvis du laver en perlepladerobot - kunne være sjovt at samle dem alle i dette indlæg!   

...og VUPTI: Straks havde vi skabt en ny, fælles samling!

14 kommentarer:

Maja_B_ sagde ...

Hvor er det en sjov ide...;)

Anonym sagde ...

De er da bare helt fantastiske. Jeg viste også min frem inde på facebook i dag, jeg tror der er flere af mine veninder der har fundet på noget at lave i aften :D

Julie sagde ...

De er da så seje ;0)
Det må afprøves

Camille sagde ...

Benhårdt! :)

Unknown sagde ...

YEY!

hyggetroldeogbulderbasser sagde ...

Det er simpelthen en fantastisk idé - Sådan én er jeg bare nødt til at prøve at lave!!! :)
Kh Tina

Susan (Annasmorblogger) sagde ...

Hvor er de bare fede!
Jeg tror bestemt at jeg vil lave nogle sammen med min datter, sender billeder når de er lavet:-)

Unknown sagde ...

Jeg kan godt forstå at de er blevet populære- for de er skønne !
Og tak for fede billede af dit hjem.

Joan sagde ...

Det er en helt vild god ide. Desværre nok ikke noget jeg selv havde fundet på. Men jo enkel og effektfuld. Tror bestemt også det skal prøves her hjemme.

Anne Dorthe Veise sagde ...

Hej Camille
Det er et fedt indlæg du har lavet. Dejligt at du har sat en bølge igang.
Her i dag blev det til lidt flere robotter herhjemme, blot til ophæng, ikke stikkontakt. Tak for ideen igen. God aften.

Mirjam sagde ...

Supergod idé - den kunne jeg bestemt også godt finde på at hapse :)

Skal nok smide en kommentar, hvis det bliver til mere end tanken ;)

Kh. Mirjam

Alice M sagde ...

Jeg har også lavet en perleplade robot - stærkt inspireret af alle dem ovenfor - simpelthen det bedste af alle :D
Jeg sender fluks en kommentar mere, når min er fremvist på los blog senere i dag når den er strøget og monteret :D

2300 Happiiiness sagde ...

Ih den er så fin den robot (eller det er de allesammen) jeg er helt træt af, at jeg ikke har en stikkontakt med plads omkring for så havde der boet sådan en hos mig. Må huske at tjekke om der er plads til sådan en næste gang jeg flytter :D

Alice M sagde ...

Og så er der robot hos mig :)