søndag den 10. oktober 2010

SøndagsSamling vol. 5: Et æble om dagen

mmm søndag!

Denne søndag vil jeg vise lidt af min samling, for det kan vist efterhånden ikke kaldes andet end en samling: Æblerne!

De er langsomt, men sikkert flyttet ind i hverdagshjemmet her, og florerer rundt omkring i indretningen.

 ...det startede med dette lille æble, inden i Robotmaven

Robotpapiret fås bla. hos Stelling og Notre Dame. Jeg har betrukket en boks med det.

Så fulgte wallstickerne trop. I min store pakke fra Domestic, var der bla. dette fine æble i.

Lampen fra Sidned er yndlingsæblet! Den findes også i grøn...

Æblet her er til at skære æblebåde med. Jeg købte den i ICA i Sverige, men har nu også set den i Bilka.

Det er som om det er ekstra skønt at drikke af en fin kop! Denne fra Koloni.

USB/batteri blæser, købt i Surprise Me

Omtrent verdens fineste blyantspidser!

Æblestof fra Stof2000

 Wallstickers over stikkontakten. Hvad er det jeg ser? - Nææh et æble!

 Fin, ældre æblekande jeg fik af en god veninde. Er den ikke skøn?!

Små plexiglas skåle, købt i Netto
Vatrondeller og vatpinde bor så fint i krukkerne fra Lagerhaus

Pose fra Søstrene Grene

Mine samlinger kommer altid snigende, og er oftest noget man kan benytte i dagligdagen. Skal man finde én fællesnævner i de mange små samlinger ( robotter, svampe, æbler, knapper mm.) er der én gennemgående ting: Farven rød! Jeg tror ikke man kan finde et hjørne af vores hjem, hvor der ikke er mindst et rødt spot.

Har du en farve der går igen hos dig?


4 kommentarer:

MetteSofie sagde ...

Hold da op en samling æbler - Hvor skønt :)
Jeg har lige solgt et bakkebånd med retro æbler på min hjemmeside.. Den havde ellers nok lige været noget for dig og dit køkken ;)
Rigtig god søndag! Kh. MetteSofie

irene sagde ...

herligt at se noget fra jeres skønne hjem, som man hele tiden finder "nye" opdagelser i!! kan rigtig godt lide "ævlerne", men også alle svampene og robotterne.....og ikke at forglemme alle de nuttede missekatte :-D

Darling L sagde ...

Lækker lækker æblesamling!! Dit hjem virker virkelig skønt og inspirerende!
Jeg elsker i øvrigt også selv rød - og faktisk er rigtig meget af mit tøj og mine pyntesager røde, nu jeg tænker over det ;-)

Kh Louise

Camille sagde ...

Mange tak!

Rød er også bare sådan en god farve til skandinaviske piger, og det er godt til at pifte nærmest alt op! :)