lørdag den 30. oktober 2010

2200 Happiness! 9 ud af 10 filmstjerner køber deres TEMPO hos Inga

Endnu et kapitel i min guide til Nørrebro's bedste bolig/samlerbutikker:

Nu har jeg været så ivrig med at nævne mine Tempo blade her og der og alle vegne, så nu er det vel på sin plads at fortælle hvor i alverden jeg har dem fra!

Som min lettere omskrivning af det gamle reklameslogan fortæller, er det ganske enkelt hos Inga at disse herlige blade findes. Inga Berling er indehaveren af "Berling Frimærker" på Nørrebrogade, som udover frimærker har alskens fine samlerting, såsom blade, hæfter, postkort, dåser og brocher.

I torsdags mødtes jeg med min far dernede. Fordelingen er klar:Han kigger på postkort og breve med julemærker, jeg kigger på Tempo.

Var det noget med et PEPSODENT samlehæfte?

Inga Berling har haft forretningen i 25 år, der startede som frimærkehandler, men stille og roligt er der også kommet andre samlerting i sortimentet. Det er også Inga der står for loppemarkedet på Nørrebrogade, langs den gule mur.

Der var de! Stakken med TEMPO blade fra 30erne til 60erne. 1 for 40 - 3 for 100! 
(jeg har snart købt dem allesammen!)

Alskens brocher og fine øreringe er også at finde i den lille butik

Har De husket denne uges "Uge-Revyen"?



Et rent skattekammer, sir' jeg dig!


Irma dåsen øverst til venstre er fra 20'erne.

Bøger og postkort

Inga var allerede som helt ung en modesmart dame iført duffelcoat, rulleskøjter og cat eyes! 
Fra den nye bog "Tilbage til 50'erne" ( find den bla. her)

Berling Frimærker
Nørrebrogade 92
2200 København N

1 kommentar:

Lis Rylander Karlsson sagde ...

Uha, den ser farligt god ud, den butik! Den lyseblå dåse på det tredjenederste billede, den helt nede i højre hjørne, har jeg også stående herhjemme. Sammen med dens kaffe, te- og kakaofætre:) ELSKER dem! Men de der Irmadåser fik også allesammen mit hjerte til at banke lidt hurtigere!!

KH
Lis