torsdag den 25. november 2010

Paper Crafts - DIY til de mørke og hyggelige vinteraftener?

Kender du Teeter Totter? Det er japansk paper craft, skabt af Keisuke Saka. Jeg har et eksemplar, købt i Hay til den nette sum af 55 kr. (som jeg egentlig købte sidste år, men aldrig har fået samlet...)

Man køber den som nogle ark papir, og skal derefter selv samle den. Den har en simpel mekanik, der gør at den kan tage nogle små skridt.

Måske et godt hygge projekt her i vinter? En kalendergave eller en bare-fordi gave til en du kender? (måske dig selv?)


Teeter Totter, Hay 55 kr.


Jeg har også fundet websitet Macula Art,  med disse fine papir ting, som du selv kan samle. Gå ind under "Paper Craft", og se de fine, finurlige og til tider lidt skræmmende figurer du kan downloade og lave.

Mød f.eks. Bambi:

Candy Bot:

Chum Chum:

Den glade lille bjørn:

La Catrina:

og mange andre fine figurer.

De er til gratis download her, men det kræver at du printer dem på lidt tykkere papir, med blæk af høj kvalitet. Så her vil jeg mene, at man nok lige skal forbi en print-forretning, som fx. VesterKopi her i Kbh.

I det hele taget er der masser af fine sager på Macula Art, så siden er helt klart et besøg værd! 

Alt du skal bruge til at lave disse figurer er en god saks, skalpel, linial til at skære efter og lim.

1 kommentar:

Frk. Trillingsgaard sagde ...

Næææh, hvor mega fine.. Tak for tippet - kendte jeg slet ikke til, det koncept.. Poster noget lignende i min julekalender - bare med juhuleting... Ü