tirsdag den 7. september 2010

Husflid

Jeg har startet en håndarbejdsklub ( nøj det lyder 70'er agtigt, men ikke desto mindre er det vel dét sådan en hedder?). Det går kort sagt ud på at vi mødes hver 14. dag hos mig, og så laver lige præcis det håndarbejde vi gerne vil. Jeg har altid en masse småtig jeg ikke får lavet, men nu har jeg 3 timer hver anden uge, der er dedikeret til disse sager, PLUS jeg får set mine veninder og lærer andre bekendte bedre at kende . Smart, ikke sandt?

Vi har første aften i morgen, og da der er "nogle af damerne" ( vi kan ligeså godt fortsætte den kitchede tone, ikke sandt?)  der ikke helt ved hvad de skal begive sig ud i af håndarbejde, skal vi ud på inspirations/indkøbs tur i eftermiddag.

Men hvad er der for nogle butikker ( her i Kbh?)

Der er helt klart Panduro. og så er der selvfølgelig mere specifikke butikker som garnbutikker ( men hvilke?), brodeributik ( Sommerfuglen) og perlebutikker ( Beadhouse), båndbutik ( Handler) og så er der stofbutikker som Stof2000, City Sycenter, Skipper Stoffer, Stof og Stil.

Kender du nogle der er værd at aflægge et visit?

Dén vi skal i idag, er en supersej butik med lige dele genbrug/gammelt og nyt: Husflid!

Fantastisk 70'er/ start 80'er agtigt logo!


Jeg har været der én gang før, og synes de havde mange fine sager, men fandt ikke lige noget jeg bare MÅTTE eje. Men butikken havde bestemt potentiale! Så derfor er det dér, turen går hen. Jeg håber vi finder noget godt!

De har en facebook gruppe her, hvor disse billeder er taget fra:



Udover alskens bånd, knapper, perler mm. har de også en masse retro/vintage dynebetræk. Prisen er så vidt jeg husker 200 kr pr stk. Jeg aner ikke om det er alm. eller dyrt i pris, men nu er det givet videre, da jeg ved mange her i blogland samler/ bruger den slags.

Adressen er:

Husflid
Blegdamsvej 124
2100 Kbh. Ø

de lukker 17.30 hver dag

1 kommentar:

Michelle Hilden sagde ...

Og øv jeg kan ikke være med til de aftner fordi jeg jo træner om onsdagen øv :0(