fredag den 14. januar 2011

På bolig to-do listen 2011

Et nyt år er godt i gang, og det betyder nye projekter, nye idéer og "nu-skal-det-også-ordnes!".


Louise postede et indlæg forleden, som jeg griber og tager videre. Lad os lave det til en lille blog-leg, og se hvad vi hver især skal igang med i dette år!

Herhjemme skete der ganske meget i 2010 - vigtigst af alt kom alt der var relateret til virksomheden UD af hjemmet, og ind hos sig selv. Det betød at vi endelig kunne begynde at få det super fedt herhjemme, og have mere luft omkring tingene.

Der blev tapeseret, malet og flyttes rundt - og meget heldigt, for der blev efterfølgende lavet hele 2 boligreportager, 1 fotoshoot a la "vis mig dit klædeskab" og 1 fotoshoot med mine robotter. Alt det havde bare ikke være muligt med en hel virksomhed, med dertilhørende lager og maskiner i hjemmet også!

Alt dette arbejde fortsættes der på i 2011, og hvis jeg skal være helt ærlig, så blir' vi aldrig færdige! Der kommer hele tiden nye projekter, idéer, storskraldsfund mm. der fuldstændig ændrer planer og smag.

De planlagte projekter er:

finde nogle fede rammer til de 2 billeder og få dem hængt op.

Finde et spejl der skal hænge over vasken. Gerne et fra 50'erne uden træramme, eller måske dette?

Denne væg skal der ske noget med. Måske hænge robothylderne herover, og male den?

Måske skal hele stuen males en farve? Dueblå eller pastelblå? Hylderne skal væk fra denne plads.

Et af de mere alvorlige projekter er svampen i karnarpen, der skal fjernes.

Entrégulvet trænger til en gang maling.

 Der skal bedre og mere skarpt lys i soveværelsets loft. Men hvilken lampe skal vi mon vælge?

Sengen skal... enten skiftes ud med en rigtig seng, eller have nye ben, der skal males. 
- og der skal syes et bredere sengetæppe!

Soveværelsesgulvet skal males! Jeg tænker mintgrøn eller isblåt.

Der skal males her ved arbejdsbordet. Stribet, blå og hvidt som det fine Tivoli Hotel!

Køkkenet skal males. Eller også skal lågerne og skabet males. Måske begge dele?  


Derudover skal vi se om vi kan finde et nyt spisebord. Teak, en 90 cm langt, med hollandsk udtræk så der kan sidde 8 ved det. Nogle flere teakhylder, i en smal variant, mere af det nye porcelæn jeg er begyndt at samle (Danild 66), og så alt det løse! For der skal nok komme flere projekter, flere "to-do's" som 2011 skrider frem.

Hvad er på din 2011-liste? 

Kommentér herunder, og skriv gerne et indlæg og link til det i kommentaren.

10 kommentarer:

Frk. Trillingsgaard sagde ...

Sejt, sejt - du/I har da også lidt at se til... Godt med lidt projekter... Synes det bliver cool hvis vi husker det i slutningen af året.. Sårn lille opfølgning altså..

Her har Frede nedlagt veto om rå murstensvæg efter mit indlæg.. Dels fordi vi overvejer at sælge, men også fordi det jo nok blir ham der skal i arbejdstøjet og få banket det puds ned.. Meeeeeen, jeg skal nok få min vilje (det plejer jeg)...

God weekend
Louise

PS - I bor simpelthen bare så fiiiiint

Camille sagde ...

Det skal vi nemlig!

haha synes jeg kender det der med at få vilje.... fnis.

Hav en skøn weekend!

ps: i lige måde!

June Rothmann sagde ...

Orv, du har også mange projekter! ;-)

Jeg hopper da med på legen her i weekenden.

Og lige et tip: Dine links skiller sig ikke ud fra den almindelige tekst, så indimellem er det rent held, at man opdager dem. Giv dem lidt farve, lav dem i kursiv eller fed, så ser dine læsere dem bedre ;-)

K.H June

PS: Tak for den fine indpakning af medaljonen :-)

Camille sagde ...

Nemlig ja! Og FEDT at du er med!

Jeg har lige skiftet farver på bloggen, og linksne drillede mig lidt... så lavede den klassiske: Lader skidtet være, og går tilbage til det om lidt. :D

Dorthe Mey Thurø sagde ...

Det Tivolihotel er ret god inspiration!

Darling L sagde ...

Gode spændende projekter du har. Jeg flasher også mine en af dagene :-)

eggzakly sagde ...

Tankeboblen ville være super fin til badeværelset - men skulle den ikke næsten være spejlvendt? Så ville tankerne jo boble frem fra brusebadet når nogen er i bad! :)

Og jamen hvad er der sket med jeres fine loftslampe fra soveværelset (den sorte 50er-ting)?

Camille sagde ...

Tivoli hotellet er nemlig superfedt!

Jeg håber en dag at kunne have en overnatning der, og vil klart bo på Garder værelse!

Louise, dét glæder jeg mig til! Godt der er flere der er med, det er smadder fedt.

Simone, ja, den skulle nemlig være omvendt, det er også det jeg tænkte. Men måske man kan fikse den på en eller anden måde...

og de fine loftslampe blev jo opgraderet til stuelampe, men det gjorde at vi mangler den i soveværelset. Så nu skal vi have fundet en ny, men desværre finder jeg kun hyggebelysning til loftet. Kunne ellers godt bruge en ordentlig loftslampe OG en bordlampe... men af en eller anden årsag er det bare aldrig dét jeg lige finder. Måske er det fordi jeg leder efter det...? (man finder aldrig det man leder efter, om det er nye bukser, en lampe eller noget helt tredje)

Marian N. Larsen sagde ...

GOD inspiration - jeg vil bestemt også kaste mig ud i årets to-do-liste! Der er nemlig flere projekter, primært at få et fedt kontor med bar-skrivebord, som jeg skal have søsat i 2011!

Du bor virkelig fint - jeg er spændt på at se hvordan et mintgrøn gulv kommer til at se ud :)

God lørdag!

Camille sagde ...

UH fedt Marian! Det vil jeg da lige holde øje med så!

Lyder sejt med kontoret!

Jeg er også selv spændt på at se det... hahaha. Men det skal nok blive fint!


En rigtig god lørdag til dig også!