torsdag den 1. december 2016

Jul jul jul jul!

Så blev det endelig jul igen!

Jeg elsker jul, og alt hvad der følger med af hygge, lys, nisser, knas og tjuhej - og har altid pyntet op halvvejs inde i november, da jeg ikke kunne vente.

Sidste år startede vi en ny tradition, nemlig at starte julen med den årlige juleparade på Amager, dagen før første søndag i advent.  Til jer som bor i København, kan jeg varmt anbefale at trodse kulde og ulvetimer, pakke ungerne godt ind og så tage afsted! Vi har altid mad med, og kommer i god tid, så vi har en god plads. Der kommer en del mennesker, men det er bestemt turen værd! Paraden starter ude ved Sundbyvester Plads, og kommer så ned af Amagerbrogade og ender ved Holmbladsgade. Tager man metroen til Amagerbro station, passer det med at paraden kommer forbi ca 16.50, og det varer en halv times tid, hvor man passeres af nisser, gamle brandbiler, ambulancer, busser, amerikanerbiler, spejdere, hunde, hestevogne, flyttebiler og Disney figurer. Fantastisk!

Billederne derfra er altid mega rystede og dårlige, men nu smider jeg dem altså op alligevel, så må I tage det med.



 Smadder spændende hvad der nu kommer forbi, både for små og store 
 En bus fra min barndomsby! 



Årets juleparade var helt fantastisk! Faktisk glemte jeg helt at tage billeder af de fineste ting, fordi jeg bare stod og nød øjeblikket. Skønt! Folkene bag snakker om at de næste år (2017) vil i rekordbogen, så mon ikke at de går endnu mere all in der?

Eneste ting jeg savnede, var de store skraldebiler som kørte med sidste år. De var enorme! Ungerne skreg af fryd, da de dyttede i hornet, det larmede jo vildt meget! Så selvom det var knapt så julet, var det nu altså fedt at de var med.

Da paraden var passeret, og vi havde fundet metroen hjem, kom min kære mand i tanke om vinduesudstillingen hos elektrikeren på Rolighedsvej, så vi besluttede at det måtte være det som satte punktummet for en god, men lang dag.

Det er simpelthen SÅ hyggeligt, at de hvert år ikke alene pynter op, men også laver en udstilling hvor man kan stå ude på gaden og via små stikkontakter starte tog, syngende nisser, rensdyr mm. Er du på de kanter her i december, så læg endelig vejen forbi!






Så startede julen for os! Dagen efter stod på juletræsfest i andelsforeningen, med julemand, æbleskiver, gløgg, slik og julepynt - så der blev godt nok julet igennem fra start! 

Ingen kommentarer: