tirsdag den 20. december 2016

Den der julestemning, ikk?

...det er som om den bare ikke rigtigt gider lege med i år.

Jeg kan simpelthen ikke finde den, trods at jeg har ledt og ledt og VIRKELIG prøvet at få den frem. Julestemningen. Har du set den?

Jeg har spist en masse risengrød, æbleskiver, juleknas og endda drukket (alkoholfri) gløgg - intet hjalp!
Jeg har været til juletræsfest, juleafslutning, julemarked, julefest - men næ nej!

Mig som ellers elsker julen og plejer at nyde den og bage kager, lave konfekt og pynte op allerede i november. Men det er ligesom om det bare ikke fungerer for mig i år.

Altankasserne blev pyntet med gran, men jeg fik aldrig sat pynten på...

Ikke engang da manden og børnene stolt kom hjem med det største og flotteste træ længe set, blev jeg grebet.


ÆV!

Men jeg planlægger, forbereder og ordner ting så alt er klart. Julen skal jo nok nå at komme, stemning eller ej, og maden og konfekten laver jo ikke sig selv.

Men ih hvor det ærgrer mig. Jeg føler helt at december måned bliver spildt på ligegyldige ting, og at jeg går glip af en masse, som jeg ellers har glædet mig til. Jeg har hverken bagt småkager, lavet konfekt eller dekoreret peberkagehus. Jeg har været til to julemarkeder, som begge var store skuffelser, og jeg nåede ikke at sende julekort.

Det kan nåes endnu, ikk?

Hende her er dog i max julestemning! 

Ingen kommentarer: