mandag den 19. december 2016

Alle de nødvendige, unødvendige indkøb til et barn nr. tre

Når det nu er tredje barn vi venter, er det ret begrænset hvad der mangler af babyting, førend alt er klart. Vi har jo altid ment at alle farver er børnefarver, og det kommer os virkelig til gode nu, hvor mere eller mindre alt tøjet kan genbruges. Dejligt!

Når det kommer til sengetøj, sengerand, legetøj osv er det samme historie. Vi har endda stadig stofbleerne (altså både gylpeklude og de moderne flergangsbleer) gemt, så dét er også klart til lillebrors ankomst. Slynger, barnevogn, klapvogn ligeså.

Men.

Jeg tror altid der er nogle ting, som man gerne vil have, som man ikke fik ved de andre. Måske er der kommet nye ting på markedet, måske har man bare lyst til at den lille ny skal have noget som er hans helt eget.

Der er også sneget sig flere (unødvendige) ting ind på min liste, over indkøb til lillebror, som dybest set kun indeholder 3 ting som reelt mangler : ammebrikker, en træplade til at lægge på kommoden der skal pusles på,  og stofbleer (gylpeklude), som er store nok til vejning. De andre vi har er efterhånden krøbet i vask osv, så de er knapt så store som da de var nye.

De meget nødvendige, unødvendige ting er:

Fjernsynshylden her, fra Up Warsaw, er overhovedet ikke på listen over ting vi egentligt mangler. Men den er så flot og fin, og ih hvor prøver jeg at finde en god undskyldning for at købe den! Er den ikke flot? Den findes i flere farver, og også i en større størrelse, med metalantenne (som vi allerede har, i lyseblå). De forhandles umiddelbart kun i Danmark af Lirum Larum Leg


Miffy Milestone Cards, som allerede er bestilt hos Kids World 
Milestone kortene kom først frem for alvor efter Esther var født, og ved Else Marguerite synes jeg ikke det var så vigtigt, når nu vi ikke havde dem ved første barn. Men denne gang er der kommet disse Miffy kort, og så synes jeg det er sjovt at have. Jeg har altid været sådan lidt dum til at skrive ned hvornår børnene kunne hvad, hvilket ærgrer mig her hvor det er for sent. Måske disse kort kan hjælpe på det? Tredje gang er lykkens gang!


Denne amme/viklehalskæde fra Bid Kærligt er måske ikke det allermest nødvendige i verdenen, men jeg tænker at den måske vil være smart at have. Den bliver i hvert fald helt sikker indkøbt, blot i blå og hvid. 

Denne ske fra Zilverstad er da SÅ fin! Jeg faldt lige over den, på den svenske webshop Barnbestickset, da jeg ledte efter noget børneservice. Den er lavet i rustfrit stål, og man får den graveret med barnets fødselsdato, klokkeslet og navn. En smadderfin idé, som efterhånden ikke er noget man gør sig i længere. Før i tiden havde mange børn dog sin egen (sølv)ske, graveret med navn og dato for fødsel eller dåb. Jeg har f.eks. min farfar Aksels barneske i gemmerne. Jeg overvejer helt om man skulle få lavet sådan en ske til pigerne også, selvom det er lidt sent nu...

Et rigtigt sæt børnebestik skal han da også have! Begge pigerne har deres eget bestik, dog ikke graveret, og lillebror skal også have sit personlige bestik. Ja, det er vidst ingen hemmelighed at vi godt kan lide Dick Brunas tegninger herhjemme, især den lille kanin Miffy. Bestikket her er også fra Zilverstad, og fundet hos Barnbestickset


Grunden til at jeg overhovedet kom ind og så bestikket, var at jeg ledte efter dette spisesæt, fra Rosti Mepal, med Dick Brunas cirkustegninger. Vi har ledt efter det i DK, siden Else Marguerite var helt lille, desværre uden held. De tallerkener vi har brugt til pigerne er desværre ret slidte efter to børns knapt så pæne brug, så denne gang skal der indkøbes lidt nyt, så lillebror ikke kun får arveting. Sættet her har 11 dele, og kan købes hos Barnbestickset. Der er endda et lille bestiksæt med, men min erfaring er at børnene ikke gider bruge det længere, når de bliver en 2-3 år. Så vil de have mere "rigtigt" bestik.
Spejlet her er fra That's Mine, og det skal hænge over puslepladsen, så lillebror kan se sig selv i det, i forbindelse med bleskift. Begge mine piger har ikke gidet at lægge på maven, men måske lillebror gerne vil, når han kan kigge på sig selv imens. Jeg fandt det bla. her. Det findes også med sort ramme,  med lyn i stedet for dråber.  

Nu må vi se hvor meget af det, som rent faktisk ender med at blive indkøbt. I sommers købte vi en gammel hylde fra en institution (typen der har været ble/skiftetøjshylde på toilettet), som jeg skal have malet, hvorefter den skal op og hænge over puslepuden. Jeg kan dog ikke finde ud af hvilke farver, så pt er den lidt på standby. Jeg tror dog den ender med noget blå/mintgrønt/brunt/gråligt noget. Nu må vi se.

Puslepladsen bliver genetableret ovenpå pigernes tøjkommode, hvor der også var pusleplads da Esther var lille. Vi var så heldige at få en mdf plade gratis, så nu skal den også bare males, og monteres, så er puslepladsen snart klar. Vi mangler dog stadig noget til at opbevare lillebrors tøj i. Pt ligger det i en rejsetaske, men det kan det jo ikke blive ved med. Jeg overvejer lidt at få lavet nogle kraftige æsker på mål, som så kan komme ind på de smalle hylder i klædeskabet på børneværelset. 

Det vigtigste, som vi mangler er dog navnet. Tænk engang, vi blev SÅ hurtigt enige om et pigenavn, men drengenavn kan vi da slet ikke finde ud af! Vi har flere bud klar, men der er bare intet der helt fungerer for os begge to. To gange har vi været helt enige, men så er vi begge to blevet i tvivl igen. haha. 

Vi når det nok... <3 










Ingen kommentarer: