tirsdag den 13. december 2016

Her bor Esther og Else Marguerite



I disse dage får jeg ryddet en del op og ud herhjemme, så der er plads til endnu en beboer til februar. Nøj der er mange ting, som man har liggende, men aldrig bruger længere!

Børneværelset er netop et sted, hvor der er mange ting, som ikke længere har børnenes opmærksomhed, men som ikke er blevet fjernet af den grund. Så det bliver bare til unødvendigt fyld, og rod som ingen gider rydde op. Videre med det!

Jeg fandt disse billeder på computeren af værelset, i dag ser der noget anderledes ud, men hvor er det hyggeligt at se udviklingen, fra én baby, til én tumling - pludselig var der en tumling og en baby, og nu to store piger, som alligevel stadig er små. Deres behov har ændret sig væsentligt, til trods for at det kun er lidt under fem år siden at Esther flyttede ind. Disse billeder er 2015.

I dag er der rykket gevaldigt om, der er kommet både bruser og et træ derind, en rutchebane og meget andet. Pt er jeg ved at indrette pusleplads til lillebror, og den helt store ændring til næste år bliver at vi skal have en køjeseng derind til pigerne. Jeg har kig på den fra Oliver Furniture, som jeg synes minder en anelse om junosengene, blot til større børn.


Dørskilte er fra Liebe


Bord og stole er fra Hukit, og har engang stået i en institution. 
Min søde søster hentede det for mig, helt nede på Lolland! 

 Junosengen er original fra 1942-43, Knagerække fra Eames, hunden fra Brio. 
Bogstavet købte vi på DBA. 

Skråskabet er oprindeligt lavet af min morfar, og hang i mange år i skuret i deres nyttehave, 
med kopper og glas. Senere kom det til min mor, og det hang i kælderen til min stedfars 
værktøj (oh gru!), indtil jeg byttede med nogle andre køkkenskabe, og fik dette op i mit køkken hvor det hang til der kom småfolk til. Siden har det hængt på børneværelset til puslespil.

Slagbænken tilskrives i dag Kaare Klint, og kaldes 'Børnebænken', 
men jeg har ikke kunne finde reel dokumentation på dette. Stolen til venstre hører til, 
og så findes der også et bord med skuffe, som vi desværre ikke har. 

Brian havde en lignende som barn, som han har ledt efter i mange år. Stor var derfor glæden, da jeg fandt denne hos Bettina/SeChloe i Odense. 

Bogstavsplakaten fik vi lavet af illustrator Mette Ehlers/ Ehlerstration. 

 Boghylderne bag døren er gallerihylder fra Ikea. De findes i forskellige længder. 

Junosengen er den originale fra 1942-43, hvorefter designet blev ændret. 
Snedker- og maleri-arbejdet på denne første model var simpelthem for dyrt til at de kunne tjene penge på modellen. Derfor blev designet ændret til den model de fleste kender i dag, og som også blev brugt i Lille-Per filmene. 

Det gamle fjernsyn fik jeg af min far for nogle år siden, da det stod til udsmidning hvor han boede. Det har sidenhen fungeret som sengebord, først hos mig og siden hos Esther. 




Ingen kommentarer: