fredag den 18. februar 2011

Nederdels workshop

Drømmer du om en nederdel lavet efter dine personlige mål og helt eget design?

Vil du gerne vide, hvordan du selv kan lave dit skørt og lære at bygge videre på designet til nye varianter?

Så er det NU, du skal læse videre!


I efteråret holdt jeg et par workshops med nederdele som hovedtema. 
Jeg gentager nu succes'en, og indbyder til to nye hold, begge i marts måned.

Det du får ud af at være med på denne workshop er følgende:

  • En nederdel efter egne mål, og eget design.
  • Syvejledning du kan støtte dig til, når du skal sy flere nederdele derhjemme.
  • En vejledning i hvordan du kan lave 3 forskellige modeller, alle efter dine egne mål.
  • En stautmodel af den valgte model
  • og vigtigst af alt: Et mønster lavet efter dine egne mål.



Workshoppen er fordelt over 2 dage:

1. Første del er en hverdagsaften, hvor vi mødes kl. 19-21.

Vi taler om design, model, tager mål og snakker materialer. Du har 3 modeller at vælge imellem (men får vejledning med hjem til alle 3)

Du får en vejledning om materialer samt en adresseliste til butikker med hjem, så du er godt rustet til at tage i stofforretninger.

Derefter er der en lille uge til workshoppens 2. del, og du har derfor rig mulighed for at brygge videre på et fedt design, samt finde de rette metervarer til din nederdel.

2. Anden del er en søndag, og det er her, det hele sker, og vi ses kl. 9-18

Jeg har, baseret på dine mål, på forhånd udarbejdet et mønster og opsyet en prøve, som du kan arbejde videre med.

Vi starter med en let morgenmad, og jeg gennemgår hvordan et mønster laves, så du kan gøre det efter derhjemme en anden gang.

Derefter går vi igang med at klippe, lave detaljer og sy.

- og VOILA! så har du en nederdel lavet i eget design, og efter dine mål. Perfekt til foråret, der lurer lige om hjørnet!



Praktiske oplysninger:

Der udbydes 2 hold, og der er plads til maks. 4 på hvert hold.
Pris: 1500 kr pr person, inkl. moms.
Dette inkluderer undervisning, kaffe/te, vand samt let morgenmad, frokost og vigtigst af alt:
Et nederdelsmønster du kan tage med hjem og sy videre fra!

Metervarer og lynlås er IKKE inkluderet i prisen, da jeg gerne vil give jer mulighed for selv at finde det helt perfekte. Man kan købe enkelte metervarer hos mig (til en god pris), men jeg er også behjælpelig med en indkøbsvejledning samt adresseliste til gode stofbutikker.

Køb ikke noget på forhånd, men vent til efter workshoppens første del.

Du bedes medbringe egen symaskine. Har du ikke selv en maskine, er der mulighed for at låne (men kun efter aftale).

Du behøver ikke at være en haj til at sy, men det er en klar fordel, hvis du har prøvet at benytte en symaskine før. Jeg tager hensyn til den enkeltes kunnen, og guider nybegynderen sikkert igennem.



Der er 2 hold:

*Mig først! -holdet! *
Mandag den. 7/3 kl. 19-21
Søndag den 13/3 kl. 9-18

*Forårsholdet*
Mandag den 21/3 kl. 19-21
Søndag den 27/3 kl. 9-18

Tilmelding til camille@hverdagshjem.dk, efter først til mølle princippet.

Du er først endeligt tilmeldt, når depositum på kr: 500.- er betalt.
Ved afbud givet mindre end 7 dage før kursusstart, tilbagebetales disse ikke.

Restbeløbet betales senest 1 uge før kursusstart.

Håber vi ses!

Camille

5 kommentarer:

Loppe-shoppe sagde ...

Åiiiihhhjjj....

Retro-Couture sagde ...

Det ville jeg rigtig gerne. Desværre bor jeg (stadig) på Fyn, så jeg kan ikke på hverdagsaftener.... MEN når vi får solgt huset, så er jeg tilbage i København og frisk på workshop - også hverdagsaftner. KH. Linda

Julia Hausfrau sagde ...

Hvor er det en god idé, Camille! Nu er jeg jo selv konstruktør, men jeg ville elske at være med, bare for hyggens skyld. Hvorfor var det nu lige I ikke flyttede til Jylland? :)

Camille sagde ...

Uh ja, det er lidt lang vej for en hverdagsaften, Linda, det kan jeg godt se.

Hvis du virkelig gerne vil med, kan vi tage det de andre får at vide om mandagen, over mail/tlf - og så tage mål etc. søndag morgen. Så kan det sagtens nåes alligevel.

Julia... ja, det vil jeg også gerne vide! haha. Vi kunne stensikkert få større lejlighed til færre penge, der er direkte adgang til jyske loppis, og alle her derovre! Men tror vi bliver her i hovedstaden lidt endnu... det er så dejligt tæt på Malmö!

Retro-Couture sagde ...

Det er bare SÅ sødt af dig at foreslå den model. Desværre bliver det nok lige presset nok. Men jeg holder et vågent øje med din side, og så håber jeg der kommer workshops på et andet tidspunkt, der passer bedre ind i familiekalenderen :-) Kh. Linda