fredag den 4. marts 2011

God weekend!

Sidder og venter på, at bolledejen har hævet færdig, og at ovnen er varm nok. Ja, det er fredag, og mens alle andre i opgangen (sådan lyder det i hver fald) enten holder fest, eller lige netop er dem der er skredet i byen iført deres stilethæle... ja så sidder jeg her og læser blogs og venter.

Venter på at dejen til mine fuldkornsboller med hvedekerner bliver klar. Eller rettere: dejen til mine økologiske fuldkornsboller med hvedekerner og græskarkerner på toppen bliver klar. Lyder det frelst og alt for overskudsagtigt. I think so! haha. Men ok, til gengæld sidder jeg her foran mac'en med mit vand, mens alle andre fester og drikker sig fulde - selv dem på plejehjemmet overfor (se nederste billede.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men jeg er begyndt at bage selv. Hver uge. Så bager jeg boller, fryser hovedparten ned, og så er der til hele næste uge. Bager du dit brød selv? Det er jo faktisk ret nemt, billigt og man får det præcis som man bedst kan lide det!

Men hvorfor sidder jeg dog her, helt alene? Jamen jeg skal jo på loppemarked i morgen tidlig, og manden er sendt til Respekt koncertnoget. Så jeg nyder stilheden, og glæder mig til den ugentlige nybagte bolle med koldt smør, inden det er sengetid.

Hav en god weekend!


ringe billedkvalitet (eller ruder der skal pudses NU), men se lige hvad plejehjemmet overfor fik bragt i dag... kan man se at vi bor overfor et alkoholiker plejehjem?

edit: og SÅ kom de! Godnat derude!


6 kommentarer:

Julia Hausfrau sagde ...

Gud hvor ser de lækre ud. Deler du en opskrift?

Hvad sker der lige for plejehjemmet, det ser jo helt absurd ud?!

Kamomilla Vanilla sagde ...

Mmm, hvor ser de boller gode ud! Helt klart værd at blive hjemme for en fredag aften :) Og loppemarked lørdag morgen, det er da efter min mening starten på en perfekt weekend :) Jeg selv går og fifler med en surdej, som skal afprøves i dag, efter en hel uges ventetid, hjemmebagt er bare bedst :D Håber loppemarkedet bringer gode sager. Dejlig weekend :)

Cecilie sagde ...

De ser gode ud de boller, elsker græskarkerner, men bruger det for sjældent. Plejehjem til deciderede alkoholikere er skisme fornuftigt. Personalet er bare lidt mere gearede til dem.

Line sagde ...

De ser rigtig lækre ud de boller :) Mums, elsker selv at bage og gør det også jævnligt. Gulerodsbrudene fra Boligliv er også rigtig gode :)

Margith sagde ...

Hej Camille!
Lækre boller, jeg bager også ofte eller gjorde ligenu kører alt i lavt gear.
Jeg er lidt misundeligt på dit loppemarked imorgen tidlig :-)God jagt.

Camille sagde ...

Der er ikke en egentlig opskrift, da jeg altid laver det lidt på slump. :D

og ja, det ER et absurd plejehjem, synes jeg. Det er for ældre misbrugere, primært alkoholikere, så der er et ivrigt rend af øl-leverancer til dem, og de larmer og laver ofte ballade. Èn af damerne stjæler ting, og bliver ofte kørt hjem af politiet... *suk*

Men det er godt at de er samlet ét sted, både så personalet er gearet til det, og så de ikke gør livet surt for de alm. beboere. Har engang arbejdet på en plejehjems afdeling hvor vi havde en alkoholiker der var decideret ubehagelig for nogle af de gamle søde damer, og fik dem til at græde hver gang han fik chancen. :(

Kamomilla, jeg håber din surdej gav pote?!

Rigtig god weekend til her allesammen! :)