mandag den 27. marts 2017

... men Camille - er det nu kun en baby-blog?

Mere eller mindre alting er i babys favør herhjemme pt, så det er jo helt sikkert det bloggen bærer mest præg af, når jeg nu skriver. Sådan er det bare. Da jeg startede bloggen havde jeg ikke børn, så der handlede den om dét jeg brugte mest tid på dengang, netop boligen. Interessen er der stadig, og der sker da stadig noget nyt i hverdagshjemmet, omend det bestemt hverken er i samme omfang eller tempo som før.

Den sidste uge før Bjørn besluttede sig for at have fødselsdag, var jeg godt og grundigt træt af at være gravid! Nøj det var drøjt og jeg havde længe været både rastløs og træt af vand i kroppen og manglende evne til at kunne bevæge mig! Men... den sidste uge kom der noget energi tilbage, og jeg besluttede mig for:

1. at male på børneværelset. Den der kaffefarve som har været derinde fra før jeg flyttede ind, den skulle væk, helst i går! For snart 4,5 år siden købte vi endda tapet til værelset, men fik det aldrig op, da der skulle males hvidt først, så den brune ikke kunne ses igennem tapetet.

Nu er der hvidt på halvdelen. Den anden halvdel krævede at jeg flyttede skabe og det var måske liiige en tand for meget som højgravid. Men på den ene halvdel er der nu pænt hvidt, og det passede lige med at puslepladsen kunne stå flot.

Gamle barnevognskæder hænger og pynter over puslepladsen...


2. at få barnevognen op fra kælderen så den kunne sættes i stand. Det nåede jeg dog ikke, så den står pt på børneværelset og venter...

3. at flytte rundt i stuen. Dét fik jeg ordnet, aftenen før jeg fødte. Måske var det dråben der fik det hele i gang? Anyway, nu skal vi lige have nogle ting i kælderen, og have hentet fjernsynets fod op igen, så det kan blive flyttet, men så er alting også meget pænere end før. Jeg glæder mig til at kunne vise billeder!

Her er lidt process-billeder:

 Eneste ulempe er at man nu endnu mere ser hvor meget træværket trænger til maling....





Måske træet snart kan få blade på? Det er i hvert fald sat op igen.

Så lidt bolig skal der nok komme indover bloggen igen, omend dette selvfølgelig stadig er børnerelateret, haha. Jeg elsker at lave børneværelse, det er helt sikkert mit favoritrum i hele lejligheden. Jeg har også en drøm om at vores entré snart står flot, den har været LÆNGE undervejs, men ja... tiden har ikke været til det, og med flere små børn i hjemmet synes jeg også det er ok. Jeg er i hvert fald glad for at vi ikke har skulle passe på flotte gulve osv i disse år. Det skal nok komme, vi når det nok alt sammen. 

Ingen kommentarer: