torsdag den 24. november 2016

Kvartalsbloggeren, der så gerne ville være en rigtig blogger (igen)

Jep, det er vidst mig.

Endnu engang er der tusind gode grunde, men uanset hvad er bloggen blevet forsømt. Jeg synes det er svært, af flere grunde. Den største nok at jeg har været uden rigtig computer i snart et år, og det blir' bare ikke det samme fra en iPhone.... men udover det, samt det der liv som jo også tager en del tid når man pludselig har to, snart tre børn (ja hov... det har I jo slet ikke hørt om endnu!), så har jeg syntes det var svært at blogge, i et blogland der er væsentligt ændret siden jeg i sin tid startede.

Dengang en giveaway var om ting man havde liggende i kreaskuffen, og ikke om nye ting og sager for flere tusinde, og dengang hvor virksomhederne ikke havde set lyset i spons og den slags. Måske var tiden en anden, men det at blogge var bare noget andet end det er i dag (ikke at der er noget galt med det i dag, men det ER andre tider, hvilket nogen af os skal vænne os til). Tiden går, og alting udvikler sig. Instagram kom på banen, og mange af os "gamle" bloggere røg på dén vogn, og delte vores liv der i stedet, og blogland blev med tiden umiddelbart mere skrift end billeder.

Jeg prøver!

Jeg elskede at blogge, og det som det har givet mig, i både venskaber, bekendtskaber og inspiration. Men ligesom blogland ændrede sig, har jeg også ændret mig. Fra at være i slut tyverne, selvstændig, bosiddende i en toværelses med en kæreste, er jeg nu i midt trediverne, stadig selvstændig, men også hjemmepassende mor til to, snart tre børn. Jeg er gift (med en anden end kæresten fra dengang), og bor i en 5 værelses lejlighed, som på mange måder er indrettet en del anderledes end dengang, men alligevel nok ens på mange punkter. Min familiesituation er væsentlig ændret siden dengang, og mange af mine tanker og idéer er om væsentligt andre ting end dengang. Pludselig er jeg gået fra kun at skulle tænke på mig selv (og ham kæresten og de 4 katte), til at være husMODER med ansvar for små kopier af mig selv. Jer, som har stiftet familie ved sikkert hvad jeg taler om... der sker bare noget undervejs, for de fleste af os.

Anyway, dette indlæg er måske et slags status-indlæg, over hvor jeg står nu.

Jeg vil smadder gerne blogge, og jeg håber at kunne komme ind i gamet igen, selvom det nok ikke bliver som før. Jeg kommer stensikkert til at skrive mere i mine indlæg, men billeder slipper I ikke for. Pt er jeg ret optaget af forskellige kreating for børnene, samtidig med at jeg til stadighed prøver at sætte skik på hjemmet, og få tæmmet rodet så jeg atter kan bo i et pænt hverdagshjem.

Rent teknisk og visuelt halter bloggen også - ak ja der er MASSER at ting at tage fat i.

Indtil da, håber jeg at I vil følge med, og jeg håber også at flere af jer vil have lyst til at smide et par kommentarer undervejs. Det er bare en del sjovere og motiverende at blogge,  når nogen kommenterer på det man skriver.

Jeg har flere ting på tegneblokken, så håber at vi ses!


Ingen kommentarer: