onsdag den 4. maj 2016

Plantemarked, ny yndlingsbutik og nye plantevenner




I lørdags tog vi på Plantemarked i Kødbyen.

Det lå superlækkert, ved siden af madmarkedet, der bugnede af lækre smagsoplevelser. Selve plantemarkedet var småt, men med nogle smadder fine stande, fyldt med fine grønne sager. Der var dog ikke noget jeg ikke kunne leve uden, men ok - med en ret stor samling af grønne planter er der ikke ligefrem noget vi mangler på den front... 

Jeg glæder mig til at følge markedet næste år, det var en rigtig fin start de fik, her første gang. 

På hjemturen gik vi over H.C.Ørsteds vej på Frederiksberg, hvor der ligger to blomsterbutikker, når man kommer fra Vesterbro mod Nørrebro. 

I den første faldt jeg for sukkulenten der står ved siden af elefanten på billedet. Den minder mig om de der klovne man lavede som barn, ud af firkanter i filt, som blev sat på elastiktråd.


Nummer to blomsterbutik, Vilh. Et eller andet eftf. (Må blive bedre til dem med navnene), var ved at lukke da vi gik forbi. Men vinduet lokkede med en fantastisk fin sukkulent og nogle Spændende store
Planter. Den kan virkelig anbefales! Ejeren (tror jeg det var?) var enormt sød og vidste en del om de forskellige planter - og samtidig var der et spændende udvalg, som ikke bare er de allermest hotte planter, kombineret med afskårne blomster. 



Vi købte en Avalie, en spættet japansk en, fortæller google mig. Fatsio Spiderweb. Rent visuelt er den hen i mod en monstera, med store blade. I Japan er det åbenbart en stor udendørs busk. - og så sukkulenten på billedet ovenfor.

Vi købte ydermere en perlesukkulent på Vesterbro, og pludselig skulle der omrokeres lidt på hylderne derhjemme.


Ingen kommentarer: