torsdag den 10. november 2011

It's a gal!

Jep, den er god nok, Baby E er lige blevet til Baby Esther. Hurra!

Det er lidt underligt, at det gik fra at være en "den" til en "hende" - nu er det ligesom mere "rigtigt", ikk? Det blev fejret med at købe denne kjole, der belejligt nok var på tilbud, lige her.

Egentlig også lidt sært at ligge der til skanningen og så indgående stirre en baby på 162 gram mellem benene... vi har endda fået billeder af, at det skam ER en pige! Hmm... mon hun vil hade de billeder senere? :D Vanen tro gad hun overhovedet ikke samarbejde, og lå først med benene over hovedet, og da hun endelig vente og drejede sig, var det kun for at ligge med ryggen til, og i skrædderstilling. Det tegner lovende! (frygter allerede teenageårene...)

Hvorfor er det egentlig at nogle vælger at holde navnet skjult til dåb/navngivningen, mens andre fortæller det med det samme? Jeg tænker, at nu har vi besluttet at hun skal hedde Esther, 
og så gider jeg ikke kalde hende andet. :D 

13 kommentarer:

Alice M sagde ...

Ihh en pige... :)

Jeg er så en af dem der ikke forstår man kan sætte sig fast på ét navn inden man har set barnet... Hbad hvis hun ikke ligner??? Fx kan en Bjørn eller en Bolette jo ikke være et skravl på 2700 g ;)

Men helt til navngivning/dåb forstår jeg heller ikke.. :)

Camille sagde ...

Åh vi tænker at når babyer kommer ud ligner de jo slet ikke sig selv som større/voksne, så mon ikke det går? Man skal vel ikke finde et navn der passer til en baby, men et navn der passer til et menneske.

Omvendt så kommer de jo til at ligne en blyb, hvis man kalder dem for blyb (eller Karen, Esther eller Simone).

Men ja, sjovt at høre hvordan folk har det med det navne-noget.

Malene sagde ...

Vi er heller ikke af den hemmelighedfulde slags.
Må man spørge, hvad babay E skulle ha heddet, hvis det havde været en dreng, der gemte sig derinde?
Kh. Malene

Camille sagde ...

haha jamen vi var enige om Esther, men ikke så meget mere. Så ved det ikke heelt. :D

Hvis manden kunne bestemme var det Erik. (men den tid, den sorg, tænkte vi vidst, og håbede det blev en pige, så husfreden blev bevaret. haha)

Frk. Fløe sagde ...

Det med at vente til dåben/navngivningen er gammelt overtro... Man mente det ville bringe ulykke, hvis barnets navn kom frem før det blev døbt.. :)

Tante blaa sagde ...

Jeg er Så glad på dine vegne, og du bliver en fantastisk mor. Baby Esther. Åh! <3 Det er så smukt.

Louise sagde ...

Kæmpe tillykke Camille :-)
Da jeg ventede vores søn var vi sikre på at han skulle hedde Storm. Vi havde hængt store bogstaver på væggen med navnet, men da så den lille fyr kom ud var han alt andet end en storm. Da han var 3 uger gammel vidste vi han skulle hedde Villum - og ja idag kunne han self ikke hedde andet. Det gav lidt forvirring hos folk, så da jeg ventede vores datter sagde vi ikke noget til nogen, men havde 3 forskellige navne at vælge imellem Dagmar (efter min bedstemor), Viola og Nanna. Da hun så kom ud var og er hun bare en lille Nanna :-)
Esther er bare et helt fantastisk fint navn :-)

Mirjam sagde ...

Stort tillykke med den lille babypige derinde, Camille!

Esther er et smukt, smukt navn! Helt i tidsånden på den skønne enkle gammeldags måde og så alligevel meget lidt brugt :) Så fint!

Vi har heller ikke været hemmelighedsfulde overhovedet. Allerede fra vi ventede Thore og før vi kendte kønnet vidste hele vores omgangskreds, at fik vi en pige, skulle hun hedde Asta. Men det blev som bekendt en dreng og da vi blev enige om navnet kort efter gennemscanningen var det også ganske vist og helt officielt at vi ventede på Thore :)

Kh. Mirjam

IF Stjernen sagde ...

Den med at navnet ikke skal oplyses før barnedåben er fordi Gud skal være den første der hører det... Hvis man altså tro på den slags.

Jeg må indrømme at jeg synes at der er lidt underligt at give navn inden man har "mødt" junior.
Jeg blev ikke kønsscannet, så vi vidste ikke hvad det blev, men havde (selvfølgelig) både drenge- og pigenavn klar.
Vi havde ikke rigtig snakket om det da junior så kom ud, men da min veninde kom besøg et halvt døgn efter fødslen, spurgte hun hvad han skulle hedde.
Den lille havde ligget i mine arme og hikket i 10 min og da jeg så spurgte ham "skal du hedde Rasmus?" holdt han op med at hikke. Det tog vi som et tegn ;-)
Og nu, hvor han er 6 år, elsker han den historie :-)

Retro Rejen sagde ...

Åh, kæmpe stort tillykke med at i får en pige. De er fantastiske. Men det er drenge heldigvis også, nu hvor jeg har fået lov atfå en af hver. Det er et rigtig skønt navn i har fundet, det er jeg helt vild med.

Vi ville ikke fortælle navnet før datteren var født, for tænk hvis vi ombestemte os :-)
Med Wilhelm var vi simpelthen så meget i tvivl, og det var faktisk først på 2. dagen vi besluttede os helt. Jeg forstår ikke helt dem der venter med at fortælle navnet til barnedåben, men det kan være jeg bliver klogere :-)

Lis Rylander Karlsson sagde ...

Jeg har været spændt på navneafsløringen! Jeg kender to små Esther/Ester'e og det er bare sådan et sødt pigenavn. Vi navngav også lææææænge inden vores piger så dagens lys. Jeg synes børn ligner lige præcis det man kalder dem:)

KRAM
Lis

Ps. Råsød kjole!!

Margith sagde ...

Tillykke med jeres Esther :-) Mine 4 børns navne har alle været hemmelige til dåben, sådan gør alle i min familie og det giver rig lejlighed til mange gæt fra familien.
Alle må gøre som de nu har mest lyst til.

Camille sagde ...

Tak for jeres kommentarer!

Jeg synes helt klart som Lis - børn ligner lige præcis det man kalder dem! (godt skrevet!).

og om man sir' det højt før eller senere er lige godt, måske er det bare efter ens temperament?

og tusind tak for jeres tillykke'r!