mandag den 21. december 2015

Bruseren

Pigerne har et fællesværelse, i et af lejlighedens store rum. De sover ikke derinde, men har alligevel hver deres seng som er deres egen.

Jeg synes børneværelser bør være spændende, fantasifulde, og både farverige og rolige på én gang. Jeg tænker meget i zoner - så alting har sin faste plads, og værelset bliver lidt delt op,  til trods for at det er stort. 

Over Else Marguerites seng, hænger denne bruser, som en slags uro. 


Bruseren har en længere historie bag sig. Jeg fandt den i 2008, i en container inde i indre by. Jeg var til personalefest med mit daværende arbejde, og godt bedukket og iklædt strutskørt og polkaprikker, så jeg denne container stå i baggården til bygningen festen blev holdt i. Dén så spændende ud! Så mig op i den, og novra - der var denne bruser jo! Den var lidt rusten, men alt for god til at lade blive, syntes jeg. Hvis mine kollegaer ikke fandt mig megaunderlig i forvejen, blev det ikke bedre af at jeg gaflede bruseren og satte den i garderoben. Haha. 

Da jeg skulle hjem, var det lidt akavet. Bruseren kunne jo ikke komme med i bussen! Så jeg måtte gå hjem til Nørrebro, med bruseren over skulderen. Jeg husker at flere biler dyttede af mig, og folk grinede af den ret så berusede dame, iført strutskørt og polkaprikker og en rusten metalbruser. Min daværende kæreste hentede mig i bil på vejen, og kunne slet ikke se hvad der var så fantastisk ved den bruser. De efterfølgende år stod den i kælderrummet, og ved hver oprydning dernede var den et issue, for hvad dælen skulle jeg bruge den til? Jeg holdt fast i at den var fed, og da jeg senere flyttede fra ham, var bruseren med i flyttelæsset. Jeg anede stadig ikke hvad den skulle bruges til, men den var for fin til at smide ud! 

Da Esther var lille, havde vi sådan en uro over hendes pusleplads, og dér slog det mig pludselig, hvad formålet med at gemme den gamle bruser var. Det tog så lige lidt ekstra år rent faktisk at få den lavet, men så passede den så fint til Else Marguerites seng!

Den er blevet afkalket, renset, grundet med spraygrunder og malet med lyserød spraymaling. Dråberne er syet i møbelfilt og hængt på fiskesnøre.

Jeg er ikke helt tilfreds med den lyserøde farve, som jeg synes er for lys. Jeg vil gerne have den mere bublegum-pink! Men bortset fra det, er den helt perfekt. Må få den malet til foråret! 




1 kommentar:

Astrid sagde ...

Sikke en fin historie. Og en rigtig fin bruser. Med alle de år i gemmerne er den sandelig kommet til sin ret.